Nyelvi képzés

1+4 évfolyamos, nyelvi előkészítő évfolyammal induló emelt óraszámú nyelvi (angol, német) képzés

Nem tudod még mi szeretnél lenni? Nincsenek konkrét elképzeléseid, de fontosnak tartod a nyelvtudást, akármilyen foglalkozást is válassz? Ha mindezt igaznak érzed magadra, akkor itt a helyed az emelt óraszámú nyelvi képzésben. Öt év alatt segítünk neked irányba állni, a benned szunnyadó képességeket kibontakoztatni és lehetővé tesszük, hogy akár két nyelvből is középfokú nyelvvizsgát szerezz, ha kellően szorgalmas és kitartó vagy!

A képzés célja

  • Nyelvvizsga és biztos nyelvtudás

    A nyelvórák száma biztosítja, hogy a diákok a képzés végére az első idegen nyelvből legalább B2 típusú komplex nyelvvizsgát és a második választott idegen nyelvből is B2 típusú komplex nyelvvizsgát szerezzenek.

  • Általános műveltség, személyiségfejlesztés

    A képzés biztos alapokat ad az általános műveltség megszerzéséhez, de a diákok személyiségének és készségeinek fejlesztését is szem előtt tartjuk.

  • Sikeres érettségi és továbbtanulás

    A szaktárgyi felkészítés mellett célunk az önismeret fejlesztése, hogy tanítványaink szabadon, értően tudjanak bánni saját képességeikkel, adottságaikkal, igényeikkel és lehetőségeikkel, megalapozva a sikeres pályaválasztást.

A képzés tartalma

A képzés tartalma a kerettantervi gimnáziumi tananyag, az emelt szintű nyelvekből emelt szintű követelmény. A harmadik év végére az EU KER B1, a végzéskor KER B2 (középfokú komplex) nyelvvizsga szintjét érik el. Elvárás, hogy a tanuló legkésőbb az érettségiig, vagy az érettségin legalább komplex B2 (középfokú) nyelvvizsgát szerezzen az első idegen nyelvből.

Az emelt óraszámú nyelvi órák száma:
Az előkészítő 9/Ny. évfolyamon speciális óraterv alapján folyik az oktatás-nevelés.
Heti 12 (angol, illetve német), illetve 6 nyelvóra a második (német, angol) nyelvből, 3 óra digitális kultúra, illetve 2 óra matematikából és magyarból, szinten tartás valamint képességfejlesztő órák, mindennapos testnevelés.
A 9-12. évfolyamon a nyelvek óraszáma: főnyelv heti 5-5-4-4, második idegen nyelv heti 3+3+5+5 óra.
Az öt év alatt a főnyelvből és a második nyelvből annyi órát kap az itt tanuló diák, ami egyedülállóan sok a jelenlegi képzési rendszerben! (Lehetőséget teremt a C1 komplex nyelvvizsga megszerzéséhez is)
A második idegen nyelvet már az előkészítő 9/Ny. évfolyamon 6 órában tanítjuk. Az angolosoknak a német, németeseknek az angol a második idegen nyelv.

Tanórán kívüli egyéb lehetőségek

  • Belső nyelvi vizsgák
    Belső nyelvi vizsgák

    Az emelt szintű nyelvi képzés nyelvi előkészítő évfolyamán lehetőség szerint félév és tanév vége előtt közvetlenül idegen nyelvből (angol/ német) vizsgát szervezünk. A vizsga eredményéről a tanulók érdemjegyet és szóbeli szöveges értékelést kapnak. Az ELTE Origo Nyelvvizsgacentrum és a Debreceni Egyetem Dexam Nyelvvizsgaközpontjának parnerintézményeként - lehetőség szerint a 10. évfolyamon - idegen nyelvekből a nyelvvizsgák megszerzését segítő próbavizsgát szervezünk.

  • Nyelvgyakorlás külföldön
    Nyelvgyakorlás külföldön

    Hiszünk abban, hogy a nyelvtanulást a megfelelő nyelvi környezet motiválja a legjobban. Ezért folyamatosan keressük partnereinket külföldön. Hosszú évekig svájci kapcsolatot ápoltunk, most pedig az Erasmus+ akkreditációnkat is felhasználva kialakulóban van egy bécsi középiskolával a diákcsere kapcsolatunk. Diákjaink gimnáziumi éveik folyamán több Erasmus+ mobilitási programba jelentkezhetnek, ahol a nyelvtudásukat a gyakorlatban is fejleszthetik.

  • Mestermunka óra
    Mestermunka óra

    Egy adott korszak komplex megismerésére alkalmanként mestermunka projektet dolgoznak ki diákjaink. Először az adott korszak történelmével, irodalmával, művészetével ismerkednek meg a különböző szaktárgyi órákon. Ezután a szaktanárok segítségével saját témát választanak. A téma feldolgozásához összegzik eddigi tudásukat, további háttéranyagokat, forrásokat gyűjtenek, majd elkészítik a saját prezentációjukat. Az előadás mellett választaniuk kell egy mestertárgyat is, ami megfelelően reprezentálja a választott témát. A diáknak ezt a tárgyat otthon (akár családi, baráti segítséggel) el kell készítenie és a prezentációja végén be kell mutatnia. A mestermunka óra beszámolói közönség előtt zajlanak és a diákok munkájukról szöveges értékelést is kapnak.

Kiket várunk az emelt óraszámú nyelvi képzésünkre?

  • Akik a nyelvtanulást fontosnak tartják

    Azokat a jó képességű, tanulni akaró diákokat, akiknek eddig még nem volt lehetőségük az angol vagy német nyelv tanulására, illetve azt csak kevés ideig, alacsony óraszámban tanulták.

  • Akiknek fontos a nyelvvizsga

    Akik a rendelkezésre álló nyelvórák hatékony felhasználásával, szorgalmas önálló felkészüléssel két nyelvből is szeretnének államilag elismert nyelvvizsgát szerezni, illetve eredményes előrehozott érettségi vizsgát tenni.

  • Akik nyitottak a világra

    Azokat a jól tanuló diákokat, akik érdeklődnek más országok kultúrája iránt, szívesen ismerkednének meg más országok fiataljaival, tudásukat szívesen fejlesztenék nemzetközi környezetben.

We love Ady Vélemények rólunk

  • Az Ady Endre gimnázium rengeteg mindent adott nekem. Nagyon sok jó embert ismertem meg, mint tanárt és diákot egyaránt. Hihetetlenül sokat segítettek, és támogattak engem sport pályafutásom azon szakaszában, abban az 5 évben amit ott töltöttem.

    Battai Sugár Katinka Világbajnok a magyar kardvívó csapat tagjaként, olimpikon. A „Jövő legértékesebb sportolója 2023” birtokosa. Vármegyei Prima-díjas sportoló.
  • Amikor a gimis éveimre visszagondolok, vegyes érzések kavarognak bennem. Hálás vagyok annak, hogy - többnyire -olyan tanáraim voltak, akik szerették a gyerekeket és megértőek voltak azzal kapcsolatban, hogy a tanulás mellett a felnőtté válás nehézségeivel is sokszor küzdöttünk.

    Dobos Evelin Színésznő, műsorvezető
  • Viszonylag hamar kikristályosodott bennem, hogy színésznő szeretnék lenni, így nem volt kérdés, hogy az Ady Endre Gimnázium a legmegfelelőbb középiskola számomra. De így visszanézve a távlatokból, a lehető legjobb helyre kerültem, amely felkészített, hogy elsőre sikerült bejutnom a Színművészeti Egyetemre.

    Gubás Gabi Jászai Mari-díjas színésznő,
    érdemes művész
  • Az Ady Endre Gimnáziumban tanultam meg igazán hinni és küzdeni a céljaimért. Hatosztályos tagozatba jártam az ADY-ba, ahol egy olyan osztályközösséget kaptam, ahol örök időkre szóló barátságokat kötöttem. Fantasztikus iskola, különleges és igazán kiváló nagybetűs TANÁROKKAL, akik utat mutattak az életben. Örömmel járok vissza a mai napig is!

    Ménes Dávid Országos Mentőszolgálat Debrecen Mentőállomás, Állomásvezető Mentőtiszt, regionális szóvivő
  • Hogy mit adott nekem az Ady Endre Gimnázium: Egy hely, ahová jó tartozni, mert fontos, amit gondolsz, amit érzel! Csikos Sándor tollát, aki átírta a felvételi papíromat, ami megpecsételte a sorsom. Örök kapcsolatokat, mert bárhova mész, ha meg tudod, hogy ő is Adys volt, összeköt benneteket!

    Tenki Réka Jászai Mari-díjas magyar színésznő, az Örkény István Színház tagja
  • Már gyerekkoromban színész szerettem volna lenni, ezért jelentkeztem az Adyba. Azt hallottam, hogy ott nagyon jó a képzés. És nem csalódtam. Nagyon sok meghatározó, szép élményt kaptam az alatt az 5 év alatt míg odajártam. Ezek az emlékek egész életemben velem maradnak.

    Váradi Gergely Színész
vissza az oldal tetejére