Dráma képzés

1+4 évfolyamos, nyelvi előkészítő évfolyammal induló emelt szintű dráma és színház képzés

Szeretsz játszani, szerepelni, szóval és testtel alkotni, énekelni vagy táncolni? Akkor téged vár az Ady komplex előadóművészeti képzése! Ha olyan pályát álmodsz magadnak (például ügyvéd, tanító-tanár, idegenvezető, színész, újságíró, projektmenedzser, stb.), melynek része a kommunikáció, a kreativitás, a csapatban való alkotás, a közönség előtti megszólalás, akkor LEGYÉL DRÁMÁS! A drámások az Ady egyik meghatározó közösségét alkotják, akik kedvet éreznek személyiségük teljesebb megismeréséhez és kiteljesedéséhez, képességeik kipróbálásához, önmaguk sokoldalú megvalósításához. Képzésünket úgy alakítottuk ki, hogy a klasszikus gimnáziumi követelmény - két idegen nyelv tanulása, irodalmi és történelmi műveltség, természettudományos műveltség - mellett tanulóink az előadóművészet világát is megismerjék.

A képzés célja

  • Tapasztalat a művészi önkifejezés számos területén

    A gyakorlati művészeti óráinkon egyszerre tanulhatsz énekelni, táncolni, beszélni és jelenetekben játszani. Nem kérünk művészeti előképzettséget, nem szakosodunk, hanem felkínáljuk, hogy keresd meg, miben érzed magad a legjobban, mert mindez eszköz a legfontosabb célhoz: γνῶθι σεαυτόν (ógörög: gnóthi szeautón) ISMERD MEG ÖNMAGAD!

  • Valós és igazi élményekkel teli kamaszévek

    Azaz nem virtuális és nem digitális találkozások és tapasztalatok felkínálása a tizenéves korosztálynak. Valóságosan megélt alkotói és emberi élmények, emberi idegrendszerre és hús-vér testre építő, speciális képességeket és soft skilleket kiemelten fejlesztő tanulási helyzeteket kínálunk.

  • Sikeres érettségi és nyelvvizsga, felkészítés szakmai felvételikre

    Szakmai és emberi támogatást adunk, hogy nyelvvizsgá(ka)t szerezz, s a lehető legjobb érettségi eredményed legyen, mellyel beiratkozhatsz a választott egyetemedre. Ha pedig többkörös felvételit tartó egyetemekre vágysz (elsősorban színház-, film- és táncművészeti, de képző- és zeneművészeti is), felvételi felkészítést biztosítunk. 

A képzés tartalma

A két pillérű képzés a közismereti órákból és a 4+1 speciális, szakmai tantárgyból áll. A közismereti órákon a gimnáziumi tananyagot tanulják a diákok, a reál tárgyakat alapozó tartalommal, a humán tárgyakat és a nyelveket emelt szintű vizsgára készítve különböző projektekkel, egy-egy kor komplex feltárásán, kreatív megismerésén keresztül. A 4 gyakorlati szakmai tárgy – BESZÉD, ÉNEK, TÁNC ÉS SZÍNJÁTÉK -, valamint az 1 elméleti – DRÁMA- ÉS SZÍNHÁZTÖRTÉNET – ennek az emelt képzésnek a speciális és különleges oktatási kínálata, a képesség- és személyiségfejlesztés, a felfedezések és élmények színterei. Amikor több mint jó iskolában lenni! A szakmai tantárgyak a nyelvi előkészítő évétől kezdve a gimnáziumi képzés teljes időszakában jelen vannak. E tárgyakat dráma- és táncpedagógusok, gyakorló szakemberek (logopédus, kommunikációs szakember) és hivatásos művészek (színművész, bábművész, rendező, magánénekes, koreográfus) tanítják.

Gyakorlati dráma képzés

A drámai képzésben a tanulók a 9/Ny. évfolyamtól gyakorlati képzésben vesznek részt
  • Beszédgyakorlatok
    Beszédgyakorlatok

    Logopédia, beszédtechnika, mikrofongyakorlat, művészi és színpadi beszéd, pódiumművészet. Szeretnél tiszta hangzókkal és magyar intonációval beszélni? A hangoddal és a testeddel tudatosan bánva értő módon megnyilvánulni? Szeretnél rutint szerezni a mikrofon mögött? S ami fontosabb és a legszebb: tudatában vagy, hogy az anyanyelvet a gyereked tőled fogja megtanulni? Célunk, hogy tisztán és szépen beszélj majd vele! Anyanyelvünk minőségi megszólaltatása képzésünk egyik küldetése, hiszen ez az alapja a sikeres értelmiségi lét mellett számtalan foglalkozásnak is. Az Adyban hisszük, hogy a nemzeti értékek, az önazonosságtudat egyik legfontosabb pillére az anyanyelvhez való minőségi viszony kialakítása. A fejlesztés impozáns íve a beszédhangok tisztán ejtésétől, a helyes levegővételtől egy hétköznapi szöveg tolmácsolásán keresztül a művészi beszédig, a versek és monológok hiteles megszólaltatásáig vezet.

  • Kreatív zenei gyakorlatok
    Kreatív zenei gyakorlatok

    Ének-zene, hangképzés, kamara, korrepetíció. Játszol hangszeren? Használd fel egy színpadi etüdben! Nem játszol hangszeren? Próbáld ki a ritmusfejlesztést, hátha kedvet kapsz. Kórusban énekeltél? Próbáld ki magad egyénileg is! Még nem énekeltél? Akkor kezdjük együtt! Népdalt vagy klasszikus darabokat énekeltél? Próbáld ki magad más, színpadi zenei műfajokban is! Játsszunk zenés színházat! A hozzánk felvételizők számára nem előfeltétel a hangszeres tudás vagy az énekesi előképzettség, a felvételin a zenei adottságokat (hangi, zenei hallás, ritmusérzék), a fejleszthetőséget nézzük, de kreatív alkotói kibontakozást kínálunk az előképzetteknek is. A mi képzésünk elsősorban a színházi műfajokra, az énekes színházi előadókészségre koncentrál, érintve természetesen a koncertszerű, oratorikus és kóruséneklést is. Éneklünk népdalt, klasszikus dalokat, kamaradarabokat, slágereket, operettet, musicalt, vagyis mindent, ami motiválja a kamaszokat, ami élményt nyújt, ami megvalósítható a hangi adottságokkal, s amit a színházi szakok felvételijén kérnek.

  • Mozgásgyakorlatok
    Mozgásgyakorlatok

    Nem táncoltál még? Majd itt fogsz! Mire a szalagavató táncod ideje eljön, tudsz ritmusra lépni és jó lesz a tartásod, rutinos táncos leszel! Táncoltál már? Próbáld ki magad más műfajokban is! Balett alapozás, néptánc, történelmi táncok, karaktertáncok, modern táncok... Táncóráinkat a mindennapos testnevelés keretében tartjuk. Képzésünk egyedisége a sokrétű és sokműfajú mozgáskultúrát kialakító fejlesztés és jártasság, a színpadi mozgás és a mozgásos kreativitás kialakítása.

  • Színjáték
    Színjáték

    A színházi szakma főtárgya, mely minden képzési terület eredményének felhasználója, alkalmazója, kontextusba helyezője. Ez a nagy (ön)felfedezések és a semmiből teremtés élményének csoportos kurzusa, valamint kiváló stressz- és feszültséglevezető színtér: tréningek, improvizációk, műhelymunkák, darabírás, kreatív világleképezés és játék, játék, játék, ill. diákszínpadi produkciókészítés (prózai, zenés, báb vagy táncos), mely színpadi sikerélményhez és szereplési rutinhoz segíti résztvevőit. Itt életet játszunk.

  • Elmélet
    Elmélet

    Ez az óra adja a szakma műveltségi hátterét, mely során találkozunk a dramaturgia alapjaival, a rendezés elméletével, a színészi munka hátterével, a dráma- és színháztörténet kiemelkedő alkotóival és alkotásaival. E tanulmányok képezik az alapját a különböző szakmai versenyeknek, az érettséginek és az írásbeli (műveltségi) fordulós egyetemi felvételiknek.

Kiket várunk a dráma képzésünkre?

  • Akiket érdekel a színházművészeti pálya

    Színészek, dramaturgok, színházi és filmrendezők, színháztechnikai szakemberek (hangmérnök, fénytechnikus), súgó és még sokan mások indultak innen, mert e műhely kiemelt tehetséggondozási területe a hivatásos művészi világ utánpótlásnevelése is.

  • Akik fejlesztenék a kommunikációjukat

    Akik gyerekként szeretnek olvasni, írni, az iskolában szeretik a humán tárgyakat (irodalom, történelem) és a nyelveket (idegen és anyanyelv), s felnőttként igazi csapatjátékosokká szeretnének válni, mert jól kommunikálnak és jó kiállásuk van tárgyaláson, problémamegoldáskor, csapatszervezés és -vezetésben, termékeladásban, oktatásban stb.

  • Akik tapasztalva szeretnének tanulni

    Akik tudásukat nem csak vizsgán, feleletben vagy feladatlapon szeretnék megmutatni, hanem teljes projekteket létrehozva gyakorlatban, kreatívan alkalmazva, teremtve tanulva.

We love Ady Vélemények rólunk

  • Az Ady Endre gimnázium rengeteg mindent adott nekem. Nagyon sok jó embert ismertem meg, mint tanárt és diákot egyaránt. Hihetetlenül sokat segítettek, és támogattak engem sport pályafutásom azon szakaszában, abban az 5 évben amit ott töltöttem.

    Battai Sugár Katinka Világbajnok a magyar kardvívó csapat tagjaként, olimpikon. A „Jövő legértékesebb sportolója 2023” birtokosa. Vármegyei Prima-díjas sportoló.
  • Amikor a gimis éveimre visszagondolok, vegyes érzések kavarognak bennem. Hálás vagyok annak, hogy - többnyire -olyan tanáraim voltak, akik szerették a gyerekeket és megértőek voltak azzal kapcsolatban, hogy a tanulás mellett a felnőtté válás nehézségeivel is sokszor küzdöttünk.

    Dobos Evelin Színésznő, műsorvezető
  • Viszonylag hamar kikristályosodott bennem, hogy színésznő szeretnék lenni, így nem volt kérdés, hogy az Ady Endre Gimnázium a legmegfelelőbb középiskola számomra. De így visszanézve a távlatokból, a lehető legjobb helyre kerültem, amely felkészített, hogy elsőre sikerült bejutnom a Színművészeti Egyetemre.

    Gubás Gabi Jászai Mari-díjas színésznő,
    érdemes művész
  • Az Ady Endre Gimnáziumban tanultam meg igazán hinni és küzdeni a céljaimért. Hatosztályos tagozatba jártam az ADY-ba, ahol egy olyan osztályközösséget kaptam, ahol örök időkre szóló barátságokat kötöttem. Fantasztikus iskola, különleges és igazán kiváló nagybetűs TANÁROKKAL, akik utat mutattak az életben. Örömmel járok vissza a mai napig is!

    Ménes Dávid Országos Mentőszolgálat Debrecen Mentőállomás, Állomásvezető Mentőtiszt, regionális szóvivő
  • Hogy mit adott nekem az Ady Endre Gimnázium: Egy hely, ahová jó tartozni, mert fontos, amit gondolsz, amit érzel! Csikos Sándor tollát, aki átírta a felvételi papíromat, ami megpecsételte a sorsom. Örök kapcsolatokat, mert bárhova mész, ha meg tudod, hogy ő is Adys volt, összeköt benneteket!

    Tenki Réka Jászai Mari-díjas magyar színésznő, az Örkény István Színház tagja
  • Már gyerekkoromban színész szerettem volna lenni, ezért jelentkeztem az Adyba. Azt hallottam, hogy ott nagyon jó a képzés. És nem csalódtam. Nagyon sok meghatározó, szép élményt kaptam az alatt az 5 év alatt míg odajártam. Ezek az emlékek egész életemben velem maradnak.

    Váradi Gergely Színész
vissza az oldal tetejére