Hatosztályos képzés
Hat évfolyamos gimnáziumi képzésÉrdeklődő vagy és nyitott a világra? Érettebb vagy a kortársaidnál? Úgy érzed, már kinőtted az általános iskolát, valami többre vágysz? Akkor nálunk a helyed, légy HATOSZTÁLYOS!
A képzés célja
-
Magabiztos angol nyelvtudás
Az emelt óraszámú angol nyelvtanítás lehetőséget biztosít a középfokú, de akár felsőfokú nyelvvizsga megszerzésére és angolból a sikeres előrehozott érettségi vizsga letételére.
-
Természettudományos érdeklődés felkeltése
A tanulókat továbbtanulásra készítjük, de úgy szervezzük „életüket”, hogy a tanulásra a természetes kíváncsiság, az érdeklődés, a megismerés öröme késztesse őket.
-
Sikeres érettségi és továbbtanulás
A szaktárgyi felkészítés mellett célunk az önismeret fejlesztése, hogy tanítványaink szabadon, értően tudjanak bánni saját képességeikkel, igényeikkel és lehetőségeikkel, megalapozva a sikeres pályaválasztást.
A képzés tartalma
A képzés szakaszai:
7-8. évfolyam: fejlesztő szakasz, 9-10. évfolyam: általános műveltséget megszilárdító szakasz, 11-12. évfolyam: általános műveltséget elmélyítő, pályaválasztási szakasz.
Idegen nyelvek: Hetediktől kötelező nyelv az angol. Két különböző szintű csoportot, kezdőt és haladót szervezünk. A második idegen nyelvet 9. osztálytól tanulják a diákok. Német, francia, olasz nyelvek közül választhatnak a rendelkezésre álló humán erőforrástól függően. Az igények és lehetőségek figyelembevételével az osztályból a magyar-angol kéttannyelvű képzéssel összevonva négy nyelvcsoport szervezhető! A legügyesebb, legszorgalmasabb diákok mindkét nyelvből nyelvvizsgát tesznek az érettségi vizsgáig.
A 7. évfolyamon természettudományi gyakorlatokkal igyekszünk felkelteni az érdeklődésüket a természettudományok iránt, illetve 7-8. évfolyamon lehetőségeink szerint a természettudományos tantárgyakat csoportbontásban oktatjuk. A matematikát a 9. osztálytól emelt óraszámban tanulják. Az utolsó két évben számos fakultációs lehetőség (4-5 órában) várja majd a tanulókat.
Tanórán kívüli egyéb lehetőségek
-
Komplett belső vizsgarendszer
A 8., 10. és 11. év végén úgynevezett helyi vagy belső vizsgákon vesznek részt a diákok, ahol a Nemzeti Alaptantervnek, illetve az érettségi vizsgaszabályzatnak megfelelő formában (pl. projekt munka) gyakorolják a vizsgaszituációt, fejlesztik képességeiket.
8. évfolyam: írásbeli: angol nyelvből (központi)
szóbeli: angol nyelvből
9. évfolyam: írásbeli: matematikából
10. évfolyam: írásbeli: történelemből
szóbeli: történelemből és egy szabadon választott természettudományos
tantárgyból (biológia, kémia, fizika, földrajz)
11. évfolyam: szóbeli: magyar nyelv és irodalomból
szóbeli: művészettörténetből -
Természettudományos képzés külső helyszíneken
Intézményünk infrastruktúrája kevés lehetőséget biztosít a kísérletezésre. Ezért kiváló kapcsolatokat ápolunk tudományos szakmai műhelyekkel, illetve egy-egy szakterület elismert képviselőjével. Rendszeresen látogatjuk az Agóra Tudományos Élményparkot, részt veszünk gimnazisták számára szervezett programjaikon. Látogatjuk a Tóth Árpád Gimnáziumban található Öveges Labort és minden évben eljutunk a Magyar Tudományos Akadémia debreceni Atommagkutató Intézetébe is.
-
Mestermunka óra
Egy adott korszak komplex megismerésére alkalmanként mestermunka projektet dolgoznak ki diákjaink. Először az adott korszak történelmével, irodalmával, művészetével ismerkednek meg a különböző szaktárgyi órákon. Ezután a szaktanárok segítségével saját témát választanak. A téma feldolgozásához összegzik eddigi tudásukat, további háttéranyagokat, forrásokat gyűjtenek, majd elkészítik a saját prezentációjukat. Az előadás mellett választaniuk kell egy mestertárgyat is, ami megfelelően reprezentálja a választott témát. A diáknak ezt a tárgyat otthon (akár családi, baráti segítséggel) el kell készítenie és a prezentációja végén be kell mutatnia. A mestermunka óra beszámolói közönség előtt zajlanak és a diákok munkájukról szöveges értékelést is kapnak.
Kiket várunk a hat évfolyamos képzésünkre?
-
Akik érettebb gondolkodásúak
Akik motiváltak a tanulásban, nyitottak a világra, és szeretik, ha partnerként kezelik őket az iskolában.
-
Akik érdeklődnek a környezetük iránt
Akik szeretik megfigyelni a környezetüket, a természetet, szívesen kísérleteznek, érdeklődnek a természettudományok iránt.
-
Akik nyitottak a kihívásokra
Olyan diákok, akik szívesen kilépnek a komfortzónájukból, és nem riadnak meg az újdonságoktól.