Hatosztályos képzés

Hat évfolyamos gimnáziumi képzés

Érdeklődő vagy és nyitott a világra? Érettebb vagy a kortársaidnál? Úgy érzed, már kinőtted az általános iskolát, valami többre vágysz? Akkor nálunk a helyed, légy HATOSZTÁLYOS!

A képzés célja

  • Magabiztos angol nyelvtudás

    Az emelt óraszámú angol nyelvtanítás lehetőséget biztosít a középfokú, de akár felsőfokú nyelvvizsga megszerzésére és angolból a sikeres előrehozott érettségi vizsga letételére.

  • Természettudományos érdeklődés felkeltése

    A tanulókat továbbtanulásra készítjük, de úgy szervezzük „életüket”, hogy a tanulásra a természetes kíváncsiság, az érdeklődés, a megismerés öröme késztesse őket.

  • Sikeres érettségi és továbbtanulás

    A szaktárgyi felkészítés mellett célunk az önismeret fejlesztése, hogy tanítványaink szabadon, értően tudjanak bánni saját képességeikkel, igényeikkel és lehetőségeikkel, megalapozva a sikeres pályaválasztást.

A képzés tartalma

A képzés szakaszai:
7-8. évfolyam: fejlesztő szakasz, 9-10. évfolyam: általános műveltséget megszilárdító szakasz, 11-12. évfolyam: általános műveltséget elmélyítő, pályaválasztási szakasz.

Idegen nyelvek: Hetediktől kötelező nyelv az angol. Két különböző szintű csoportot, kezdőt és haladót szervezünk. A második idegen nyelvet 9. osztálytól tanulják a diákok. Német, francia, olasz nyelvek közül választhatnak a rendelkezésre álló humán erőforrástól függően. Az igények és lehetőségek figyelembevételével az osztályból a magyar-angol kéttannyelvű képzéssel összevonva négy nyelvcsoport szervezhető! A legügyesebb, legszorgalmasabb diákok mindkét nyelvből nyelvvizsgát tesznek az érettségi vizsgáig.

A 7. évfolyamon természettudományi gyakorlatokkal igyekszünk felkelteni az érdeklődésüket a természettudományok iránt, illetve 7-8. évfolyamon lehetőségeink szerint a természettudományos tantárgyakat csoportbontásban oktatjuk. A matematikát a 9. osztálytól emelt óraszámban tanulják. Az utolsó két évben számos fakultációs lehetőség (4-5 órában) várja majd a tanulókat.

Tanórán kívüli egyéb lehetőségek

  • Komplett belső vizsgarendszer
    Komplett belső vizsgarendszer

    A 8., 10. és 11. év végén úgynevezett helyi vagy belső vizsgákon vesznek részt a diákok, ahol a Nemzeti Alaptantervnek, illetve az érettségi vizsgaszabályzatnak megfelelő formában (pl. projekt munka) gyakorolják a vizsgaszituációt, fejlesztik képességeiket.
    8. évfolyam: írásbeli: angol nyelvből (központi)
    szóbeli: angol nyelvből
    9. évfolyam: írásbeli: matematikából
    10. évfolyam: írásbeli: történelemből
    szóbeli: történelemből és egy szabadon választott természettudományos
    tantárgyból (biológia, kémia, fizika, földrajz)
    11. évfolyam: szóbeli: magyar nyelv és irodalomból
    szóbeli: művészettörténetből

  • Természettudományos képzés külső helyszíneken
    Természettudományos képzés külső helyszíneken

    Intézményünk infrastruktúrája kevés lehetőséget biztosít a kísérletezésre. Ezért kiváló kapcsolatokat ápolunk tudományos szakmai műhelyekkel, illetve egy-egy szakterület elismert képviselőjével. Rendszeresen látogatjuk az Agóra Tudományos Élményparkot, részt veszünk gimnazisták számára szervezett programjaikon. Látogatjuk a Tóth Árpád Gimnáziumban található Öveges Labort és minden évben eljutunk a Magyar Tudományos Akadémia debreceni Atommagkutató Intézetébe is.

  • Mestermunka óra
    Mestermunka óra

    Egy adott korszak komplex megismerésére alkalmanként mestermunka projektet dolgoznak ki diákjaink. Először az adott korszak történelmével, irodalmával, művészetével ismerkednek meg a különböző szaktárgyi órákon. Ezután a szaktanárok segítségével saját témát választanak. A téma feldolgozásához összegzik eddigi tudásukat, további háttéranyagokat, forrásokat gyűjtenek, majd elkészítik a saját prezentációjukat. Az előadás mellett választaniuk kell egy mestertárgyat is, ami megfelelően reprezentálja a választott témát. A diáknak ezt a tárgyat otthon (akár családi, baráti segítséggel) el kell készítenie és a prezentációja végén be kell mutatnia. A mestermunka óra beszámolói közönség előtt zajlanak és a diákok munkájukról szöveges értékelést is kapnak.

Kiket várunk a hat évfolyamos képzésünkre?

  • Akik érettebb gondolkodásúak

    Akik motiváltak a tanulásban, nyitottak a világra, és szeretik, ha partnerként kezelik őket az iskolában.

  • Akik érdeklődnek a környezetük iránt

    Akik szeretik megfigyelni a környezetüket, a természetet, szívesen kísérleteznek, érdeklődnek a természettudományok iránt.

  • Akik nyitottak a kihívásokra

    Olyan diákok, akik szívesen kilépnek a komfortzónájukból, és nem riadnak meg az újdonságoktól.

We love Ady Vélemények rólunk

  • Az Ady Endre gimnázium rengeteg mindent adott nekem. Nagyon sok jó embert ismertem meg, mint tanárt és diákot egyaránt. Hihetetlenül sokat segítettek, és támogattak engem sport pályafutásom azon szakaszában, abban az 5 évben amit ott töltöttem.

    Battai Sugár Katinka Világbajnok a magyar kardvívó csapat tagjaként, olimpikon. A „Jövő legértékesebb sportolója 2023” birtokosa. Vármegyei Prima-díjas sportoló.
  • Amikor a gimis éveimre visszagondolok, vegyes érzések kavarognak bennem. Hálás vagyok annak, hogy - többnyire -olyan tanáraim voltak, akik szerették a gyerekeket és megértőek voltak azzal kapcsolatban, hogy a tanulás mellett a felnőtté válás nehézségeivel is sokszor küzdöttünk.

    Dobos Evelin Színésznő, műsorvezető
  • Viszonylag hamar kikristályosodott bennem, hogy színésznő szeretnék lenni, így nem volt kérdés, hogy az Ady Endre Gimnázium a legmegfelelőbb középiskola számomra. De így visszanézve a távlatokból, a lehető legjobb helyre kerültem, amely felkészített, hogy elsőre sikerült bejutnom a Színművészeti Egyetemre.

    Gubás Gabi Jászai Mari-díjas színésznő,
    érdemes művész
  • Az Ady Endre Gimnáziumban tanultam meg igazán hinni és küzdeni a céljaimért. Hatosztályos tagozatba jártam az ADY-ba, ahol egy olyan osztályközösséget kaptam, ahol örök időkre szóló barátságokat kötöttem. Fantasztikus iskola, különleges és igazán kiváló nagybetűs TANÁROKKAL, akik utat mutattak az életben. Örömmel járok vissza a mai napig is!

    Ménes Dávid Országos Mentőszolgálat Debrecen Mentőállomás, Állomásvezető Mentőtiszt, regionális szóvivő
  • Hogy mit adott nekem az Ady Endre Gimnázium: Egy hely, ahová jó tartozni, mert fontos, amit gondolsz, amit érzel! Csikos Sándor tollát, aki átírta a felvételi papíromat, ami megpecsételte a sorsom. Örök kapcsolatokat, mert bárhova mész, ha meg tudod, hogy ő is Adys volt, összeköt benneteket!

    Tenki Réka Jászai Mari-díjas magyar színésznő, az Örkény István Színház tagja
  • Már gyerekkoromban színész szerettem volna lenni, ezért jelentkeztem az Adyba. Azt hallottam, hogy ott nagyon jó a képzés. És nem csalódtam. Nagyon sok meghatározó, szép élményt kaptam az alatt az 5 év alatt míg odajártam. Ezek az emlékek egész életemben velem maradnak.

    Váradi Gergely Színész
vissza az oldal tetejére