Kéttanos képzés

1+4 évfolyamos, nyelvi előkészítő évfolyammal induló magyar-angol két tanítási nyelvű képzés

Szereted az angol nyelvet, érdekel az angolszász kultúra? Kitartó vagy a tanulásban? Akkor legyél KÉTTANOS. Képzésünkön kinyílik előtted a világ, részt vehetsz amerikai cserekapcsolatunkban, érettségi után jónevű külföldi egyetemeken tanulhatsz tovább, az angol nyelv tökéletes elsajátítása mellett választásod szerint megtanulhatsz franciául, olaszul vagy németül. Tapasztald meg magad is: "egy nyelvet megtanulni olyan, mintha egy másik ablakon keresztül szemlélnénk a világot."

A képzés célja

  • Az angol nyelv felsőfokú elsajátítása

    Célunk és egyben elvárásunk is a tanulókkal szemben a 10. év végére B2 típusú középfokú komplex, a képzés végére pedig C1 típusú felsőfokú komplex nyelvvizsga megszerzése angol nyelvből.

  • Felkészítés a kéttannyelvűs érettségi vizsgára

    A képzésben tanulóknak kéttannyelvű érettségi vizsgát kell tennie, ahol az angol nyelven (emelt szint) kívül legalább két tárgyból legalább középszinten angol nyelven kell érettségizni.

  • Sikeres továbbtanulás

    A szaktárgyi felkészítés mellett célunk az önismeret fejlesztése, hogy tanítványaink szabadon, értően tudjanak bánni saját képességeikkel, adottságaikkal, igényeikkel és lehetőségeikkel, megalapozva a sikeres pályaválasztást.

A képzés tartalma

A négyéves általános tantervű gimnáziumi képzéssel – a 9/KNy. évfolyamtól eltekintve – lényegében azonos, attól csak az angol nyelv és az angol célnyelvi civilizáció tantervi követelménye tér el. Négy tantárgyat angol nyelven csoportbontásban tanítunk: matematikát, történelmet, földrajzot és angol-amerikai civilizációt.

Az előkészítő 9/KNy. évfolyamon a következő évek tanulmányainak megalapozása, illetve az angol társalgási nyelv, valamint az angol nyelven tanított tantárgyak szaknyelvének elsajátítása történik.

A 9-10. évfolyamon az angol nyelvtudás elmélyítése, négy tantárgy angol nyelven történő tanulása, a tanulók képességeinek kibontakoztatása, a továbbtanulási lehetőségek megismerése zajlik.

A 11-12. évfolyam fő feladata a felkészülés a továbbtanulásra és a kétszintű érettségi vizsgára. A tanulók megválaszthatják, hogy az angol nyelven tanult tárgyak közül melyik két tárgyból fognak angolul érettségizni, s így speciális kéttannyelvűs érettségi bizonyítványt kapnak. Amennyiben az emelt szintű angol nyelvi érettségi osztályzatuk jeles (60% feletti), és a két tárgyból legalább középszinten angolul sikeresen érettségiznek, úgy az C1 komplex (felsőfokú) nyelvvizsgának minősül. (A gyengébb eredmény alapfokúnak.) Biztosítjuk az angol nyelven oktatott tárgyakból az emelt szintű érettségire való felkészítést magyar nyelven, igény szerint. A második idegen nyelvet a 9. évfolyamtól tanulják a diákok, mely választható a német, francia, olasz nyelvek közül a rendelkezésre álló humán erőforrástól függően. Az igények és lehetőségek figyelembevételével az osztályból a hatosztályos képzéssel összevonva négy nyelvcsoport szervezhető.

Tanórán kívüli egyéb lehetőségek

  • C-day
    C-day

    A C-Day elnevezésű program a két tanítási nyelvű osztályok projektnapja. Egy adott napon a diákok - egyénileg, párban vagy 3-fős csapatban - közönség és zsűri előtt bemutatják önálló, IKT-val támogatott előadásukat angol nyelven, az előre meghirdetett három szekció egyikében. Az előadást a zsűri megadott szempontok alapján értékeli, majd minden szekcióban kihirdeti az első három helyezettet. Közönségdíj, illetve különdíjak átadására is sor kerül szekciónként. Tapasztalataink, valamint a rendszeresen kért és kapott visszajelzések is azt támasztják alá, hogy ez a rendezvény rendkívüli mértékben fejleszti a tanulók nem csak idegennyelvi, hanem előadói, kommunikációs, szociális és IKT kompetenciáját is.

  • USA testvériskola
    USA testvériskola

    Fulbright ösztöndíjjal cserekapcsolatként indult 2010-ben, majd hivatalos testvériskolai kapcsolattá fejlődött napjainkra. Folyamatosan ápoljuk ezt a kapcsolatot testvériskolánkkal, a Loudoun Valley High School nevű intézménnyel (Purcellville, Virginia, USA)

  • Magyar-angol kétnyelvű vitakör
    Magyar-angol kétnyelvű vitakör

    A diákok elsajátítják az érvelés és a cáfolat legfontosabb technikáit, különbséget téve a valódi és a hamis érvek között. Különböző helyzetekben gyakorolják a nyilvános beszéd, a meggyőzés művészetét hol játékosan, hol komoly disputákban. Egy-egy társadalmi vagy tudományos témát kritikusan körüljárva megtanulják a források értékelését, az álhírek kiszűrését. Diákjaink rendszeresen szerepelnek a magyar és angol nyelvű országos disputaversenyek döntőiben.

  • Kapcsolat az USA nagykövetségével
    Kapcsolat az USA nagykövetségével

    Keressük a kapcsolatokat az USA, illetve Kanada budapesti nagykövetségeivel. A külképviseletek anyanyelvi programokat ajánlanak fel iskolánknak. Diplomatáik különböző témákban szívesen tartanak előadásokat, beszélgetéseket diákjainknak Debrecenben is.

Kiket várunk a két tanítási nyelvű képzésünkre?

  • Akik már általános iskolában is kedvvel és eredményesen tanulták az angol nyelvet

    Akik már évek óta tanulják az angol nyelvet, megszerették, szívesen tanulják, de még nem érték el az EU KER B1 szintet.

  • Akik jó képességűek és szeretnek tanulni

    Akik már általános iskolában jól tanultak, bírták a terhelést, nem riadnak meg az akadályoktól.

  • Akik magas szinten képzett szakemberek szeretnének lenni

    Akik szorgalmasan akarnak tanulni, elismert hazai, vagy külföldi egyetemen szeretnének továbbtanulni és magas szinten elismert diplomás szakemberekké szeretnének válni.

We love Ady Vélemények rólunk

  • Az Ady Endre gimnázium rengeteg mindent adott nekem. Nagyon sok jó embert ismertem meg, mint tanárt és diákot egyaránt. Hihetetlenül sokat segítettek, és támogattak engem sport pályafutásom azon szakaszában, abban az 5 évben amit ott töltöttem.

    Battai Sugár Katinka Világbajnok a magyar kardvívó csapat tagjaként, olimpikon. A „Jövő legértékesebb sportolója 2023” birtokosa. Vármegyei Prima-díjas sportoló.
  • Amikor a gimis éveimre visszagondolok, vegyes érzések kavarognak bennem. Hálás vagyok annak, hogy - többnyire -olyan tanáraim voltak, akik szerették a gyerekeket és megértőek voltak azzal kapcsolatban, hogy a tanulás mellett a felnőtté válás nehézségeivel is sokszor küzdöttünk.

    Dobos Evelin Színésznő, műsorvezető
  • Viszonylag hamar kikristályosodott bennem, hogy színésznő szeretnék lenni, így nem volt kérdés, hogy az Ady Endre Gimnázium a legmegfelelőbb középiskola számomra. De így visszanézve a távlatokból, a lehető legjobb helyre kerültem, amely felkészített, hogy elsőre sikerült bejutnom a Színművészeti Egyetemre.

    Gubás Gabi Jászai Mari-díjas színésznő,
    érdemes művész
  • Az Ady Endre Gimnáziumban tanultam meg igazán hinni és küzdeni a céljaimért. Hatosztályos tagozatba jártam az ADY-ba, ahol egy olyan osztályközösséget kaptam, ahol örök időkre szóló barátságokat kötöttem. Fantasztikus iskola, különleges és igazán kiváló nagybetűs TANÁROKKAL, akik utat mutattak az életben. Örömmel járok vissza a mai napig is!

    Ménes Dávid Országos Mentőszolgálat Debrecen Mentőállomás, Állomásvezető Mentőtiszt, regionális szóvivő
  • Hogy mit adott nekem az Ady Endre Gimnázium: Egy hely, ahová jó tartozni, mert fontos, amit gondolsz, amit érzel! Csikos Sándor tollát, aki átírta a felvételi papíromat, ami megpecsételte a sorsom. Örök kapcsolatokat, mert bárhova mész, ha meg tudod, hogy ő is Adys volt, összeköt benneteket!

    Tenki Réka Jászai Mari-díjas magyar színésznő, az Örkény István Színház tagja
  • Már gyerekkoromban színész szerettem volna lenni, ezért jelentkeztem az Adyba. Azt hallottam, hogy ott nagyon jó a képzés. És nem csalódtam. Nagyon sok meghatározó, szép élményt kaptam az alatt az 5 év alatt míg odajártam. Ezek az emlékek egész életemben velem maradnak.

    Váradi Gergely Színész
vissza az oldal tetejére